Geld verdienen door goudzoekers te faciliteren

Hoe kun je geld verdienen op het internet? Door het faciliteren van goudzoekers! Ga je schepjes, zeefjes en testjes verkopen? Er zijn tegenwoordig niet heel veel mensen meer die in de grond op zoek gaan naar goud. Maar goudkoorts is iets van alle tijden en zie je ook tegenwoordig nog. Wie zijn jouw goudzoekers?

Geld verdienen

In vroegere tijden waren er de goudzoekers. Honderdduizenden mensen haasten zich naar een gebied waar goud was gevonden om hun geluk te beproeven. Heel veel mensen probeerden het maar weinigen vonden het geluk en de rijkdom waar ze naar op zoek waren. Iedereen kreeg de meest prachtige verhalen te horen en niemand dacht er aan om thuis te blijven en het niet te proberen. Typisch wat men nu een ‘Fear Of Missing Out’ noemt, oftewel FOMO.

Ga je voor goud of schepjes en zeefjes?

Maar heel weinig gelukszoekers hadden echter succes met het verdienen van geld. De meesten keerden even berooid huiswaarts als toen ze vertrokken. Na een tijd kwamen de verhalen van mensen die met al hun bezittingen naar de goudgebieden waren getrokken en al hun geld geïnvesteerd hadden in een stuk grond en apparatuur om goud te winnen.  Uiteindelijk vond men echter geen goud en was men al hun geld en bezittingen kwijt. Gegokt en verloren.

Wie hadden er na deze goudkoorts het meeste geld verdiend? De goudzoekers die op zoek gingen naar het goud en daar al het risico voor liepen en hun geld en gezondheid voor op het spel zetten? Helaas. Wie dan wel? Het zal je verbazen: het ware de slimme zakenmensen die zonder enig risico te lopen niet zelf op zoek gingen naar het goud, maar de goudzoekers faciliteerden in het vinden van goud en (mogelijk) geld verdienen. Het waren de verkopers van de schepjes, zeefjes en testjes om het goud in de grond te kunnen traceren en op te graven.

Bestaat goudkoorts nog steeds?

Het mooie is dat deze analogie van de goudzoekers heel makkelijk te vertalen is naar onze hedendaagse online wereld. Denk maar eens aan de aandelenmarkt in het begin van de internet bubble rond het jaar 2000. Hoeveel beurshandelaren toen niet klaar in hun dure pak om deze goudzoekers te helpen hun geld te investeren in de aandelenmarkt?

Of de Bitcoin bubble in 2018. Veel mensen die al hun spaargeld in de bitcoin en andere alternatieve coins hebben geïnvesteerd en dat weer grotendeels verloren hebben.

Zeg eens eerlijk: is jouw eerste gedachte als je zo’n succesverhaal hoort niet ook: ‘Had ik ook maar Bitcoins (/aandelen) gekocht’? Of misschien denk je wel: ‘Hoe kan ik zo snel mogelijk instappen om de boot niet te missen?’. Dat is wat ze vroeger goudkoorts noemden en tegenwoordig FOMO (Fear of missing out). Het nadeel is dat je evenveel of nog meer risico loopt als al die andere goudzoekers, met net zo veel risico om je geld te verliezen. Want hoor je die zelfde mensen ook nog opscheppen als ze al hun geld weer verloren hebben?

Hoe kun je online geld verdienen zonder risico?

Als je online geld wilt verdienen zonder risico kun je je beter afvragen:

“Hoe kan ik deze goudzoekers online faciliteren om geld te verdienen?”

Als je goudzoekers online kunt faciliteren verdien jij zonder risico zeker geld in plaats van dat je misschien geld verdient met het risico je investering te verliezen! Geld is niets anders dan een meetinstrument om toegevoegde waarde te meten. Als iemand bereid is jou ergens geld voor te betalen bied jij hem of haar toegevoegde waarde. Zo eenvoudig is het.

Een mooi voorbeeld van iemand die die goudzoekers faciliteert is Coen. Hij is in 2017 toen de goudkoorts begon los te barsten gestart met zijn website coingids.nl en bijbehorende YouTube kanaal waarin hij ‘goudzoekers’ uitlegt hoe en waar ze kunnen handelen in bitcoins (en altcoins) en hoe ze daar geld mee kunnen verdienen. Toen de hype losbarstte kreeg hij enorm veel bezoekers en abonnees op zijn website, forum en YouTube kanaal waarmee hij hopelijk veel geld verdiend heeft. Laten we hopen voor hem dat hij dit vervolgens verstandig geïnvesteerd of belegd heeft.

Wie zijn jouw goudzoekers?

Goud

Waarschijnlijk schiet je meteen een voorbeeld te binnen wie de ‘goudzoekers’ binnen jouw vakgebied of niche kunnen zijn. Enkele voorbeelden:

Is vissen je passie? Voor een visser is een gevangen vis zijn goud. Als jij die visser kunt faciliteren (helpen) om die vis te vangen door hem de juiste hengels, aas en haakjes te verkopen bied jij toegevoegde waarde. Of door die visser uit te leggen waar die het best kan vissen. Hoe die het best zijn aas aan zijn hengel kan doen of waar die het best kan gaan vissen: Ben creatief en laat je gaan! Ga je youtube filmpjes maken voor je vissers? Een online tutorial maken voor je klanten? Je aanmelden bij Daisycon en middels affiliate marketing geld verdienen aan productie die je aan je vissers verkoopt?

Hou je van gamen? Voor een gamer is het behalen van het volgende level of het winnen van de game zijn goud. Als jij die gamer kunt faciliteren (helpen) met het halen van het volgende level of het winnen van de game biedt jij toegevoegde waarde. Kun je youtube filmpjes maken voor je collega gamers? Er is altijd wel een gamer die net iets minder ver is dan jij waardoor je die kunt helpen: dat is jouw doelgroep! En je game is jouw niche.

Ben jij timmerman? Voor iemand die op zoek is naar een mooie tafel voor in de tuin is die stijgerhouten tuintafel die jij kunt maken zijn goud. In plaats van dat je dat die stijgerhouten tuintafel zelf gaat maken kun je anderen ook faciliteren (leren) om zelf een stijgerhouten tuintafel te maken. Bijvoorbeeld door het maken van een online tutorial ‘Hoe maak je een stijgerhouten tuintafel’. Daarnaast kun je ook uitstekende hamers, spijkers en bijts gaan verkopen. De klant is goedkoper uit dan dat jij die tafel zelf voor hem had gemaakt. En jij hebt een digitaal product wat je honderden keren kunt verkopen terwijl je er maar één keer tijd en energie in hebt gestoken! Als dat geen win-win relatie is!

Wie zijn jouw goudzoekers? Hoe ga jij online goudzoekers faciliteren? Daar zit jouw toegevoegde waarde. En daarmee kun jij online geld verdienen.

Wat is jouw passie, jouw specialisme?

Moet je zelf een specialist zijn of een specialisme te hebben? Het moet niet maar het helpt wel als je zelf ‘goudzoeker’ bent. Je goudzoeker zal eerder iets van je willen kopen als je kunt laten zien dat je zelf succesvol bent met het vinden van goud. Dat jij dezelfde hobby of passie hebt als jouw klant. Omdat hij aanneemt dat je door die schepjes en zeefjes misschien wel het meeste goud verdiend hebt dus een autoriteit bent op zijn of haar vakgebied. Dat heet ‘modelleren’, iets waar ik in een volgende blog wat dieper op in zal gaan. Als je iemand ziet die succesvol is in zijn of haar vakgebied en jij wilt dat ook, wat kun je dan het beste doen?

Precies: exact hetzelfde gaan doen als die persoon. (een mooi voorbeeld)

Succes met het vinden van goudzoekers!

PS: Laat wat van je horen! Ik vind het leuk als je in de comments laat weten wie jouw goudzoekers zijn en hoe je hen gaat faciliteren in het vinden van goud.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *